• -

BEWUST VERBONDEN ADEMEN

Iedere maand kun je meedoen met bewust verbonden ademsessies bij Helder Yoga. Tijdens deze ademsessies maken we een verdiepende ademreis. Bewust ademen is de manier om aanwezig te zijn in het nu en daarmee de meest directe manier om in contact te zijn met jezelf.

IS BEWUST VERBONDEN ADEMEN VOOR JOU?


Sta je in je leven onder druk en ervaar je veel stress?
Merk je dat er spanning in je lichaam vast zit?
Ben je een kei in het onderdrukken van je gevoel en je emoties?
Cijfer je jezelf weg ten behoeve van anderen?
Durf je jezelf niet volledig te laten zien?

Herkenbaar? Let dan nu eens op je adem? De kans is groot dat je onbewust een adempatroon hebt aangeleerd dat hierbij past; oppervlakkig, gespannen, onrustig en te snel. Dit adempatroon kan leiden tot diverse klachten zoals; minder energie, vermoeidheid, slaap problemen, piekeren, moeite met concentreren etc.. Het zorgt voor nog meer spanning en stress en kan uiteindelijk ook leiden tot gezondheidsproblemen zoals een hoge bloeddruk, hart- en vaatziekten en spijsverteringsproblemen.

HOE JE ADEMT IS HOE JE JE VOELT


Het goede nieuws is, je kunt er wat aan doen! Door anders te ademen verander je je staat van zijn! Verander je hoe je je voelt. Jij bepaalt, door middel van je adem, hoe je je wilt voelen.

Je kunt ademen voor ontspanning, ademen voor meer energie, ademen voor focus, ademen voor diepe slaap, enzovoort...

Als je nu denkt… Ja, dat wil ik..
Dan is het tijd om jouw onbewust aangeleerde adempatronen te gaan doorbreken en je adem weer vrij te maken zodat JIJ de regie weer krijgt over je gevoel. Bewust verbonden ademen is een hele mooie manier om dit te doen!

IS DIT WAT JIJ WILT?


• Heb je zin om voller en vrijer te ademen?
• Ben je er klaar voor om volmondig ‘JA’ te zeggen tegen het leven?
• Is het tijd om vastgezette spanning en weggedrukte emoties vrij te laten?
• Wil je weer in verbinding komen met je authentieke zelf?

Heb je deze vragen met JA beantwoord? Geef je dan op voor een groepsessie bewust verbonden ademwerk. Je vindt een overzicht van de geplande ademcirkels hier

WAT GAAN WE DOEN


Tijdens de sessie werken we met verschillende ademtechnieken, waaronder het bewust verbonden ademen. We gaan de adem verbinden. Dit betekent dat we vol en diep gaan ademen naar de buik waarbij we de in- en uitademing met elkaar gaan verbinden. Deze manier van ademen zorgt ervoor dat je hele ‘systeem’ wakker geschud wordt. De veranderende verhouding van zuurstof en koolzuurgas in het bloed zorgt ervoor dat je je veel minder geremd voelt waardoor emoties en spanningen de ruimte krijgen en naar boven kunnen komen.

Het diepe ademen geeft je hele lichaam een boost en heeft een versterkende werking op je immuunsysteem. Regelmatig bewust verbonden ademen zorgt er daarnaast voor dat je kwaliteit van ademen in het dagelijks leven verbetert én het maakt je weerbaarder tegen stress.

Het ademen in een groep heeft een versterkende werking op het proces. Samen ademen zorgt voor een krachtig energieveld. Samen ademen moedigt je aan om er echt helemaal voor te gaan en jezelf niet langer tekort te doen. Het vrije volle ademen brengt je terug naar de kern van wie je echt bent!

Aan het begin van de sessie nemen we de tijd om rustig aan te komen op de mat en in de groep. Dit doen we door middel van meditatie en beweging. Daarnaast nemen we de tijd voor de uitleg van de ademtechniek, zodat je vol vertrouwen de ademsessie start. De ademsessie zelf duurt circa 45 minuten gevolgd door voldoende ruimte en tijd voor integratie en rust. Aan het einde van de sessie is er ruimte om te delen wat je voelt of ervaren hebt en uiteraard wordt er dan gezorgd voor thee en wat lekkers.

Contra indicaties:
Verbonden ademen kan ervoor zorgen dat je licht in je hoofd wordt of duizelig. Dit is onschuldig en tijdelijk van aard en het trekt weer weg op het moment dat je de adem terug laat keren naar een normaal ritme. Bewust verbonden ademen is een veilige ademmethode mits je deze uitvoert in een veilige setting, bijvoorbeeld liggend op je yogamat. Doe deze ademtechniek nooit in het water of achter het stuur.

Deze techniek is niet geschikt bij:
• Zwangerschap
• Epilepsie
• Ernstige psychische klachten
• Hart- en vaatziekten 

Bespreek lichamelijke en psychische klachten bij twijfel ook altijd met je arts. Wil je meedoen? Reserveer dan een plekje voor één van de komende ademsessies. Je vindt de beschikbare data via ons workshop rooster. Heel fijn als je erbij bent. Heb je nog vragen, neem dan contact op.

LIEVER 1-OP-1 AAN DE SLAG


Voel je dat ademwerk jou kan helpen maar wil je dit liever 1-op-1 doen? Dat kan ook. Reserveer gerust een intakegesprek om jouw persoonlijke situatie te bespreken en te komen tot een individueel plan.
© 2018 Helder Yoga  |  Algemene voorwaarden  |  Privacy statement | website door: CTRL+ | fotografie door: shot by lola

Scan QR code:

Meld je aan

Contactgegevens
Adresgegevens
Volgende stap
wijzig
Location
IBAN
Naam rekeninghouder*
Abonnement
Accountgegevens



Login

Wachtwoord kwijt?

Wij gebruiken cookies om jouw gebruikservaring te optimaliseren, het website verkeer te analyseren en voor het personaliseren van advertenties. Lees meer over hoe wij cookies gebruiken en hoe je ze kunt beheren. Als je akkoord gaat met ons gebruik van cookies, klik je op “akkoord”.

akkoord »